Najczęściej zadawane pytania Dostawców usług
Data publikacji: 2024-10-01
Data modyfikacji: 2025-02-18
Jeżeli jesteś zainteresowany/a podjęciem współpracy w projekcie „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” (dalej zwany projektem MP), zapoznaj się z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania.
1. Gdzie Dostawca Usług znajdzie niezbędne informacje dotyczące współpracy z WUP Kraków?
Informacje te znajdują się na stronie Projektu MP, w zakładce „Dla dostawcy usług”:
oraz w Instrukcji dla Dostawcy Usług.
2. Co powinien zrobić Dostawca Usług zainteresowany podjęciem współpracy w ramach projektu MP?
Dostawca Usług, który jest zainteresowany współpracą w ramach tego projektu realizowanego przez WUP Kraków w systemie popytowym, powinien zarejestrować się na stronie: parp.gov.pl, jako podmiot świadczący usługi z dofinansowaniem. Jeśli ten warunek został spełniony, w kolejnym kroku powinien zapoznać się z Regulaminem współpracy i rozliczania usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1”, który zamieszczony jest na stronie projektu w zakładce Regulamin i wzory dokumentów.
Jeśli Dostawca Usług akceptuje warunki, powinien przesłać wiadomość z informacją o rodzaju prowadzonej działalności (np. uczelnia, placówka oświatowa, jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka akcyjna) wraz z adresem mailowym do kontaktu. Wiadomość należy przesłać na adres mailowy: uslugodawcy@wup-krakow.pl.
3. Jakie usługi mogą być świadczone w ramach projektu MP?
W ramach projektu mogą być świadczone:
- usługi szkoleniowe,
- usługi o charakterze zawodowym,
- studia podyplomowe,
- egzamin,
- coaching,
- mentoring.
W rekrutacjach prowadzonych od 12 grudnia 2024, na podstawie nowego Regulaminu uczestnictwa w projekcie nie ma możliwości sfinansowania bonami studiów podyplomowych (ze względu na krótki termin ważności bonów).
4. W jakiej formie mogą być realizowane szkolenia?
Usługi mogą być realizowane w formie stacjonarnej, zdalnej w czasie rzeczywistym oraz mieszanej (stacjonarnej połączonej ze zdalną w czasie rzeczywistym).
Z zakresu usług rozwojowych objętych dofinansowaniem w projekcie wyłączone są usługi zdalne (e-learningowe) nawet jeśli dotyczy to tylko części usługi.
5. Czy w projekcie finansowane są usługi zdalne / e-learning?
Usługi realizowane w formie zdalnej (dawniej e-learning) nie mogą być dofinansowane, nawet jeśli dotyczy to tylko części usługi.
Mogą być natomiast realizowane usługi w formie zdalnej w czasie rzeczywistym oraz mieszanej (stacjonarnej połączonej ze zdalną w czasie rzeczywistym).
6. Czy Dostawca Usługi wysyła dane dostępowe do usługi zdalnej w czasie rzeczywistym do WUP Kraków?
Tak. Dane dostępowe, które zgodnie z wytycznymi BUR, powinny znaleźć się w Karcie Usługi, należy również przesłać – najpóźniej na 1 dzień przed rozpoczęciem usługi – na adres: monitoring@wup-krakow.pl w przypadku usługi realizowanej z projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”; w przypadku usługi realizowanej z projektu „Nowy start w Małopolsce” na adres: powroty@wup-krakow.pl.
Dodatkowo, Dostawca Usług powinien poinformować uczestników oraz trenerów, aby biorąc udział w zajęciach podawali swoje pełne imię i nazwisko, w celu identyfikacji.
7. Jakie warunki trzeba spełnić jeśli realizowane mają być usługi zdalne w czasie rzeczywistym?
W przypadku usług realizowanych metodami zdalnymi w czasie rzeczywistym, Dostawca Usług jest zobowiązany do:
- przekazania do WUP w Krakowie wszelkich danych dostępowych niezbędnych do monitorowania usługi w czasie rzeczywistym, tj. umożliwienie odpowiednio pracownikom Projektu audiowizualnego kontaktu z uczestnikami usługi będącymi Uczestnikami Projektu i osobą wykonującą usługę, w czasie trwania usługi, w szczególności poprzez uwidocznienie wizerunków osoby wykonującej usługę oraz każdego Uczestnika Projektu. Dane dostępowe do usługi zdalnej w czasie rzeczywistym realizowanej dla Projektu MP należy przesłać na adres mailowy: monitoring@wup-krakow.pl. Termin przesłania powyższych danych, w których będzie informacja o numerze usługi w BUR (np. ostatnie cyfry w numerze usługi), należy przesłać najpóźniej na 1 dzień przed rozpoczęciem usługi. Jednocześnie dane dostępowe powinny być uwzględnione w Karcie Usługi. Dostawca Usług powinien poinformować uczestników oraz trenerów, aby brali udział w zajęciach podając pełne imię i nazwisko, w celu identyfikacji.
- do nagrywania zajęć, które będą przechowywane w celach kontrolnych (zapis audio-video ma przedstawiać zarówno prowadzącego jak i uczestników oraz wyświetlać bieżącą datę i godzinę zajęć), bądź też utrwalania poprzez wykonanie 2 zdjęć (zrzutów z ekranów pulpitu trenera na początku i na końcu zajęć z widoczną datą i godziną) z każdych realizowanych w trybie zdalnym w czasie rzeczywistym zajęć. Zrzuty i nagrania powinny być przechowywane przez Dostawcę Usług, a w razie potrzeby przekazane do WUP Kraków, z zasłoniętym wizerunkiem osób, które uczestniczą w szkoleniach komercyjnie i nie udzieliły zgody na przetwarzanie wizerunku.
- pełnienia funkcji administratora danych osobowych w rozumieniu RODO w zakresie wizerunków Uczestników projektów i osób wykonujących usługę, obejmujących twarz i sylwetkę tych osób oraz imienia i nazwiska osób wykonujących tą usługę;
- zapewnienia realizacji obowiązku informacyjnego w stosunku do osób, o których mowa w pkt. 3.
8. Jak mają zostać opisane usługi rozwojowe dedykowane dla Uczestników Projektu MP?
Opis w Karcie Usługi powinien zawierać:
- w polu „projekt” – tytuł „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”,
- w polu „Grupa docelowa” oprócz charakterystyki grupy, dodatkowo opis: „Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP”
- w polu „Informacje dodatkowe” należy wpisać, że usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i/lub NSE.
Dodatkowo, w przypadku wyboru Usługi, która przygotowuje do uzyskania uprawnień lub kwalifikacji wymaganych przepisami prawa należy w tytule i Celu usługi – wpisać nazwę kwalifikacji. W opisie Warunków uczestnictwa wpisać informację: „Dla uczestników projektu MP i/lub Projektu NSE warunkiem uczestnictwa jest również przystąpienie do usługi egzaminacyjnej ………….. (należy podać nazwę tej usługi, w przypadku, gdy usługa egzaminacyjna również będzie rozliczana bonami należy wskazać numer usługi z Bazy, natomiast w przypadku, gdy usługa egzaminacyjna realizowana będzie poza Bazą i systemem bonowym, należy wskazać warunki niezbędne do zdobycia danej kwalifikacji/części kwalifikacji, gdzie dokonać zapisu na tę usługę wskazać instytucje walidujące daną kwalifikację oraz instytucje certyfikujące oraz jej koszt);
W Informacjach dodatkowych należy wpisać wyrażenie: EGZAMIN WYMAGANY oraz wskazać nazwę egzaminu. Dodatkowo należy wpisać informację, że usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i/lub NSE.
9. Czy część praktyczna jeden na jeden powinna być wprowadzona do harmonogramu w BUR?
Przy usłudze, gdzie zajęcia praktyczne odbywają się indywidulanie z instruktorem czy trenerem, związanej z przeprowadzeniem, np. kursu prawa jazdy, dronów, maszyn budowlanych, w polu „Liczba godzin usługi” należy wpisać liczbę godzin teoretycznych i praktycznych szkolenia. Część praktyczna nie jest natomiast wpisywana do harmonogramu, ale musi zostać uwzględniona w „Ramowym programie usługi”.
W polu „Informacje dodatkowe” powinno zawierać się zdanie: „Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od … do …. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług. ”
Dodatkowo, w takich sytuacjach, Dostawca Usług może zostać poproszony o przesłanie na adres mailowy: monitoring@wup-krakow.pl indywidualnego harmonogramu w celu przeprowadzeniu monitoringu usługi.
10. Kiedy osoba zainteresowana szkoleniami może zapisać się z dofinansowaniem z projektu MP na usługę rozwojową w BUR?
Osoba zainteresowana szkoleniami może zapisać się na usługę z dofinansowaniem dopiero wtedy, gdy ma zawartą umowę na dofinansowanie usług w ramach projektu, nadane ID wsparcia oraz opłacony wkład własny. Szczegółowe informacji o ścieżce Uczestnika znajdują się w Instrukcji dla Uczestnika projektu.
11. Czy Uczestnik podpisuje tylko umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie, czy powinien podpisać też z Dostawcą usług?
Każdy Uczestnik, żeby otrzymać dofinansowanie musi zawrzeć umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie oraz opłacić wkład własny w wymaganym terminie. Umowa podpisywana jest przez Uczestnika podpisem elektronicznym po wcześniejszym złożeniu zamówienia. Umowa pomiędzy Dostawcą usług a Uczestnikiem powinna zostać zawarta, gdy wynika to z Karty Usługi, bądź też gdy Uczestnik Projektu zgłosi chęć zawarcia umowy w formie pisemnej z Dostawcą usług. Umowa ta musi określać całkowity koszt usługi, prawa i obowiązki obu stron w związku z realizacją Usługi, jak również powinna zawierać co najmniej informacje dotyczące pokrycia kosztów Usługi przez Dostawcę usług – w przypadku niewywiązania się z obowiązków Dostawcy usług określonych w niniejszym Regulaminie oraz Uczestnika – w przypadku niewywiązania się z jego obowiązków opisanych w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie MP i NSE, które skutkować będą niemożnością rozliczenia usługi.
12. W jaki sposób weryfikować zapis na usługę?
Dostawca ma obowiązek każdorazowej weryfikacji zapisu na szkolenia w Bazie i użytego ID wsparcia a także rezerwacji bonów w systemie Operatora Finansowego przed rozpoczęciem usługi.
13. W jaki sposób potwierdza się udział w usłudze Uczestnika?
Potwierdzenie uczestnictwa w usłudze powinno odbywać się poprzez własnoręczny podpis uczestnika na dziennej liście obecności lub poprzez wykorzystanie dzienników elektronicznych/ elektronicznych list obecności.
14. Co w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w harmonogramie?
W takiej sytuacji Dostawca Usług – zgodnie z Instrukcją wypełniania Karty Usługi -powinien z wyprzedzeniem dokonać odpowiednich zmian w Bazie. Edycja poszczególnych pozycji harmonogramu jest możliwa najpóźniej na dzień przed ich realizacją. W przypadkach nagłych/losowych należy poinformować mailowo WUP Kraków o odwołaniu w danym dniu usługi, zmianie godzin jej prowadzenia, zmianie lokalizacji lub zmianie prowadzącego. Informacje należy kierować w przypadku Projektu MP na adres mailowy monitoring@wup-krakow.pl oraz w przypadku Projektu NSE na adres mailowy powroty@wup-krakow.pl niezwłocznie po ich wystąpieniu. Niedochowanie tego obowiązku może skutkować uznaniem części lub całości usługi za niekwalifikowalną.
15. Czy bonami można sfinansować część kosztów usługi?
Tak. Jest to możliwe, pod warunkiem zakończenia tej usługi w terminie ważności bonów określonym w Umowie o dofinansowanie usług. Wówczas rozliczenie przez Operatora finansowego dotyczy liczby godzin, których koszt może zostać pokryty posiadanymi przez Uczestnika bonami. Pozostałą część kosztów usługi Uczestnik pokrywa z własnych środków.
16. Czy kursant może zapisać się na 2 usługi jednocześnie?
Tak. Pod warunkiem, że wyszczególnione w harmonogramach usług godziny zajęć dydaktycznych nie będą się pokrywać.
17. Co zrobić po zapisaniu się Uczestnika na usługę rozwojową?
Każdy zapis na szkolenie dokonany przez Uczestnika poprzez BUR, obowiązkowo zweryfikuj. Sprawdź, czy użyte jest odpowiednie ID wsparcia (w projekcie „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” kończy się symbolem MP/xxx/1, w Projekcie „Nowy Start w Małopolsce” symbolem NSE/xxx/1), następnie skontaktuj się z Uczestnikiem i uzyskaj od niego numer PESEL oraz Kod Weryfikacyjny niezbędny do zarezerwowania bonów szkoleniowych. Dokonaj rezerwacji bonów w systemie Operatora Finansowego.
Pamiętaj, w przypadku, gdy usługa jest połączona z usługą egzaminacyjną, dokonujesz również rezerwacji bonów na tą usługę w BUR, o ile będzie rozliczana w ramach systemu bonowego.
Pamiętaj, zarezerwuj bony niezwłocznie po zapisie Uczestnika, ponieważ ich ważność uzależniona jest od faktu zapisania się na usługę w ciągu określonego czasu od zawarcia umowy między WUP Kraków a Uczestnikiem Projektów lub w zależności od ilości dni od zakończenia poprzedniej usługi realizowanej przez danego Uczestnika.
18. Co w przypadku, gdy klient zapisze się na usługę bez ID wsparcia?
Jeśli klient jest jeszcze przed rozpoczęciem usługi, to może jeszcze uzupełnić ID.
W sytuacji gdy klient rozpoczął usługę, należy go poinformować, że koszty szkolenia pokrywać będzie z własnych środków.
19. Czy na początku usługi należy wykonać pre-test lub dokonać pomiaru kompetencji Uczestnika?
Tak. Na początku usługi obowiązkowo wykonaj pre-test lub dokonaj pomiaru kompetencji Uczestnika, aby można było przeprowadzić walidację po zakończonej usłudze.
20. W jaki sposób zarezerwować bony w systemie Pluxee?
Rezerwacji bonów szkoleniowych dokonasz w panelu Operatora finansowego (Pluxee) na stronie: uslugi.pociagdokariery, do którego login i hasło otrzymałeś drogą mailową po rozpoczęciu współpracy z WUP Kraków. Szczegółową instrukcję znajdziesz w zakładce z pomocą.
- Wprowadź nr PESEL Uczestnika oraz jego Kod Weryfikacyjny, a następnie sprawdź dostępność bonów oraz termin ich ważności dla konkretnego Uczestnika (ich ważność nie może być krótsza niż termin zakończenia usługi).
- Oblicz liczbę bonów niezbędnych do pokrycia kosztu usługi.
Nie zapominaj o maksymalnym dofinansowaniu z bonów do usługi i o tym, że liczba godzin objętych wsparciem nie może być większa niż liczba wskazana w polu „Liczba godzin usługi” w Karcie usługi rozwojowej.
Pamiętaj – jeśli cała usługa nie będzie mogła być sfinansowana z bonów i będzie konieczna dopłata Uczestnika zawrzyj z nim umowę, z której będzie wynikać wysokość dopłaty oraz wzajemne prawa i obowiązki.
Pamiętaj – rezerwacja musi nastąpić przed rozpoczęciem usługi. W trakcie trwania usługi nie ma już takiej możliwości. Rezerwacja bonów odbywa się po otrzymaniu przez Operatora Finansowego raportu z zapisami Uczestników w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), zatem system rezerwacji bonów na usługi rozwojowe nie aktualizuje się w czasie rzeczywistym.
Pamiętaj – aby rezerwacja bonów na usługę, która rozpoczyna się w sobotę, niedzielę lub inny dzień ustawowo wolny od pracy była możliwa, Uczestnik musi dokonać na nią zapisu w Bazie Usług Rozwojowych najpóźniej ostatniego dnia roboczego poprzedzającego rozpoczęcie realizacji usługi do godziny 12.00. Jeśli Uczestnik zapisze się w późniejszych godzinach, nie będzie można zarezerwować bonów.
Pamiętaj – brak rezerwacji bonów w systemie Pluxee skutkuje nierozliczeniem usługi w systemie bonów szkoleniowych i pokryciem jej kosztów przez Dostawcę Usług. Pamiętaj – zarezerwuj bony niezwłocznie po zapisie Uczestnika, ponieważ ich ważność uzależniona jest od faktu zapisania się na usługę w ciągu określonego czasu tj. 120 dni/ 60 dni (w zależności od wersji regulaminu) od zawarcia umowy między WUP Kraków a Uczestnikiem Projektów lub 120 dni / 60 dni od zakończenia poprzedniej usługi realizowanej przez danego Uczestnika.
21. Co w przypadku, gdy bonami nie może być sfinansowana cała usługa?
Jeśli cała usługa nie będzie mogła być sfinansowana z bonów i będzie konieczna dopłata Uczestnika zawrzyj z nim umowę, z której będzie wynikać wysokość dopłaty oraz wzajemne prawa i obowiązki.
22. Kiedy należy zarezerwować bony?
Obowiązkiem Dostawcy Usługi jest rezerwacja bonów w panelu dostawcy na stronie Operatora finansowego przed rozpoczęciem usługi (najlepiej zrobić to niezwłocznie, po zapisaniu się Uczestnika na usługę). W trakcie trwania usługi nie ma już takiej możliwości. Rezerwacja bonów odbywa się po otrzymaniu przez Operatora Finansowego raportu z zapisami Uczestników w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), zatem system rezerwacji bonów na usługi rozwojowe nie aktualizuje się w czasie rzeczywistym.
23. Czy możliwa jest rezerwacja bonów na usługę, która rozpoczyna się w sobotę, niedzielę lub inny dzień ustawowo wolny od pracy?
Tak. Rezerwacja jest możliwa, ale Uczestnik musi dokonać zapisu na usługę w Bazie Usług Rozwojowych najpóźniej ostatniego dnia roboczego poprzedzającego rozpoczęcie realizacji usługi do godziny 12:00. Jeśli zapis nie będzie widoczny, należy skontaktować się z Operatorem finansowym. Jeśli Uczestnik zapisze się w późniejszych godzinach, nie będzie można zarezerwować bonów.
24. Co w przypadku, gdy bony nie zostaną zarezerwowane w systemie?
Brak rezerwacji bonów w systemie Pluxee skutkuje nierozliczeniem usługi w systemie bonów szkoleniowych i pokryciem jej kosztów przez Dostawcę Usług.
Pamiętaj – zarezerwuj bony niezwłocznie po zapisie Uczestnika, ponieważ ich ważność uzależniona jest od faktu zapisania się na usługę w ciągu określonego czasu tj. 120/60 dni (w zależności od wersji regulaminu) od zawarcia umowy między WUP Kraków a Uczestnikiem Projektów lub 120/60 dni od zakończenia poprzedniej usługi realizowanej przez danego Uczestnika (osoby, które rekrutowały się do Projektu od 12 grudnia 2024 roku, zgodnie z regulaminem obowiązuje 60 dni).
25. Co zrobić w Bazie Usług Rozwojowych, po zarezerwowaniu bonów dla Uczestnika?
Po zarezerwowaniu bonów u operatora finansowego, W BUR wprowadź Uczestnikowi właściwy status potwierdzający uczestnictwo w usłudze rozwojowej. Pamiętaj, że zobowiązany jesteś do odmowy przyjęcia na Usługę Uczestnika Projektu MP i/lub Projektu NSE posiadającego bony szkoleniowe w przypadku, gdy powiązany jest on z Tobą osobowo lub kapitałowo).
26. Co w przypadku, gdy Uczestnik rezygnuje z usługi przed jej rozpoczęciem?
Jeśli Uczestnik Projektu rezygnuje z usługi przed jej rozpoczęciem, Dostawca Usług zobowiązany jest do niezwłocznego odblokowania zarezerwowanych bonów na Usługę.
27. Co w przypadku odwołania usługi?
Jeśli usługa zostanie odwołana, Dostawca Usługi zaznacza ten fakt w BUR w Karcie Usługi, kontaktuje się z Uczestnikami oraz niezwłocznie odblokuje zarezerwowane bony na Usługę.
28. Co w przypadku, gdy Uczestnik rezygnuje z usługi w trakcie jej trwania?
W takiej sytuacji Uczestnik powinien skontaktować się z Dostawcą Usługi i ustalić warunki rezygnacji.
Po ustaleniu zasad rezygnacji Instytucja szkoleniowa powinna odblokować bony u Operatora i zmienić status w BUR
29. Co to jest kod PIN?
Kod PIN to jednorazowy kod udostępniony Uczestnikowi przez Operatora finansowego, służący do potwierdzenia zrealizowania konkretnej Usługi zarezerwowanej przez Dostawcę usług w elektronicznym systemie bonów szkoleniowych. Kod przekazuje Ci Uczestnik w ostatnim dniu szkolenia.
30. Do czego potrzebny jest kod PIN?
Kod PIN potrzebny jest do rozliczenia usługi w systemie Pluxee. Kod przekazuje Ci Uczestnik w ostatnim dniu szkolenia.
31. Co zrobić po zakończeniu usługi?
Po zakończeniu przez Uczestnika usługi, dokonaj pomiaru efektów uczenia się, czyli dokonaj tzw. walidacji. Jest to obowiązkowy krok, zadeklarowany przez Ciebie w Karcie Usługi.
Następnie wystaw zaświadczenie o skorzystaniu z usługi rozwojowej adekwatne do osiągniętych (albo nieosiągniętych) efektów uczenia się, na podstawie zamieszczonych wzorów na podstronie internetowej Projektu MP i/lub podstronie internetowej Projektu NSE.
Pamiętaj – rozliczenie możliwe jest po zakończeniu usługi i zmianie statusu Uczestnika na „ukończył” w BUR (najlepiej niezwłocznie po zakończeniu usługi), dokonaniu przez Uczestnika Projektu oceny usługi w Systemie Oceny Usług Rozwojowych w BUR (w ciągu 7 dni od zakończenia usługi). Po dopełnieniu przez Ciebie – Dostawcę Usług – i Uczestnika obowiązków związanych z rozliczeniem, przygotuj dokumenty potrzebne do rozliczenia usługi i załącz w panelu Operatora finansowego.
32. Jakie wymogi musi spełniać certyfikat potwierdzający nabycie kwalifikacji?
Certyfikat ten musi spełniać wymagania określone w Załączniku nr 2 do „Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027” dla dokumentów/certyfikatów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji dostępnego na stronie funduszy europejskich.
33. Jakie dokumenty należy przekazać Operatorowi finansowemu Pluxee aby rozliczyć usługę?
Przekaż do Operatora Finansowego w elektronicznym systemie bonów szkoleniowych z wykorzystaniem Kodu PIN poniższe dokumenty:
- fakturę/rachunek za Usługę;
- zaświadczenie o skorzystaniu z usługi rozwojowej;
- oświadczenie Dostawcy Usług o spełnieniu kryterium minimum 80% obecności Uczestnika projektu na usłudze rozwojowej;
- kopię uzyskanego przez Uczestnika Projektu certyfikatu/dokumentu potwierdzającego nabycie kwalifikacji lub zaświadczenie o przystąpieniu do Usługi walidacji i certyfikacji kompetencji, wystawionego przez podmiot uprawniony do przeprowadzania tej Usługi, jeśli wynika to z Karty Usługi lub innych przepisów prawa (min. w odniesieniu do uprawnień i kwalifikacji, gdy egzamin jest wymagany przepisami prawa do rozliczenia usługi np. prawo jazdy, uprawnienia UDT itp.)
- w przypadku kursów na prawo jazdy – historię egzaminowania;
- potwierdzenie zapłacenia przez Uczestnika kwoty przewyższającej wartość usługi rozliczanej bonami;
- w przypadku coachingu i mentoringu oświadczenie o opracowaniu raportu z wykonania usługi.
34. Jaki jest termin na rozliczenie usługi?
Termin na rozliczenie Usługi wynosi 60 dni kalendarzowych od zakończenia usługi.
35. Jakie warunki należy spełnić, aby bony zostały rozliczone?
Bony zostaną rozliczone, jeżeli:
- zgłoszenie na usługę rozwojową zostało zrealizowane za pośrednictwem BUR zgodnie z terminem określonym w Karcie Usługi oraz z wykorzystaniem ID wsparcia projektu, oraz nastąpiła rezerwacja bonów w systemie Operatora Finansowego;
- wydatek został prawidłowo udokumentowany, przedstawiłeś do rozliczenia Operatorowi finansowemu w wymaganym terminie kompletne i poprawne dokumenty;
- usługa rozwojowa została zrealizowana zgodnie z założeniami określonymi w Karcie Usługi;
- frekwencja Uczestnika projektu w usłudze rozwojowej wynosi minimum 80%;
- usługa zakończyła się wypełnieniem ankiety oceniającej usługę rozwojową (w terminie do 7 dni od zakończenia usługi rozwojowej musisz zmienić status na „ukończył”), zgodnie z Systemem Oceny Usług Rozwojowych określonym w Regulaminie BUR. Niewypełnienie tego obowiązku skutkuje niekwalifikowaniem całości wydatków związanych z daną usługą rozwojową co oznacza, że koszty usługi rozwojowej nie będą mogły być rozliczone za pomocą bonów.
- obowiązki zawarte w zaakceptowanym przez Ciebie Regulaminie współpracy oraz po stronie Uczestnika zostały dopełnione.
36. Kiedy nastąpi płatność za zrealizowaną usługę?
Płatność nastąpi w ciągu 14 dni od pozytywnej weryfikacji dokumentów rozliczeniowych. Przelew otrzymasz na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy.
Jeśli rozliczenie wymaga korekty otrzymasz maila. Dokonaj stosownych zmian i dołącz je w systemie Operatora finansowego w terminie wskazanym w wiadomości.
37. Co w sytuacji, jeśli rozliczenie wymaga korekty?
Jeśli rozliczenie wymaga korekty, Operator niezwłocznie Cię o tym poinformuje drogą mailową. Będziesz mieć wtedy 5 dni na poprawę błędów (dopuszczalna jest 3-krotna korekta jednego rozliczenia)
38. Czy można zmienić liczbę zarezerwowanych bonów na usługę?
Tak.
Zmiany można dokonać tylko jeden raz.
39. Kiedy można zmienić liczbę bonów zarezerwowanych na usługę?
Zmianę należy wprowadzić niezwłocznie po rezerwacji bonów – ale nie później niż 7 dni roboczych przed ukończeniem Usługi i przed zatwierdzeniem Usługi kodem PIN otrzymanym od Uczestnika
40. Jak zmienić przelicznik bonów dla Uczestnika?
Zmiana dotycząca przelicznika liczby zarezerwowanych bonów na usługę jest wprowadzana na podstawie pisemnego wniosku, który Uczestnik projektu wysyła bezpośrednio do Dostawcy Usług / Realizatora Usług.
Link do wniosku Wniosek w sprawie zmiany liczby bonów zarezerwowanych na usługę
Wypełniony wniosek o zmianę przelicznika bonów należy podpisać:
- Podpisem elektronicznym i przesłać bezpośrednio do Dostawcy Usług / Realizatora Usług na wskazany adres email, który jest dostępny na karcie usługi – dane do kontaktu;
lub - Odręcznie; oryginał dokumentu należy dostarczyć bezpośrednio do Dostawcy Usług / Realizatora Usług.
Zaakceptowany wniosek Dostawca Usług przesyła bezpośrednio do Operatora Finansowego – Pluxee.
Operator w terminie 5 dni roboczych dokonuje odpowiedniej zmiany w systemie.
Po modyfikacji przelicznika Operator Finansowy informuje Uczestnika oraz Dostawcę Usług mailowo o dokonanej zmianie.
W wyniku rozliczenia Operator Finansowy zwraca proporcjonalnie pozostały wkład własny Uczestnikowi lub Uczestnik dokonuje dopłaty brakującej kwoty na konto Dostawcy Usług.
Dostawca Usług potwierdza otrzymanym od Uczestnika kodem PIN zakończenie usługi i przesyła jej rozliczenie do Operatora Finansowego.
PRZYKŁAD
Rozliczenie zgodnie z Regulaminem:
Liczba otrzymanych bonów szkoleniowych: 335 bonów
100 godz. x 2 bony = 200 bonów –> liczba wykorzystanych bonów
335 bonów – 200 bonów = 135 bonów –> liczba bonów do wykorzystania na inne usługi
100 godz. x 16 zł = 1600 zł –> koszt usługi
100 godz. x 30 zł (2 bony) = 3000 zł
Niewykorzystana wartość bonów z Usługi, która jest do zwrotu 1400 zł (3000 zł – 1600 zł), w tym 10% dla Uczestnika = 140 zł, a 90% do WUP Kraków = 1260 zł.
W tym przypadku Uczestnik wykorzysta 200 bonów, nie musi dopłacać do usługi, ale nie skorzysta z całej kwoty dofinansowania. Otrzyma zwrot niewykorzystanego wkładu własnego w kwocie 140 zł, pozostaje mu do wykorzystania 135 bonów na inne usługi wskazane w BKO.
Rozliczenie z dopłatą:
Liczba otrzymanych bonów szkoleniowych: 335 bonów
100 godz. x 1 bon = 100 bonów –> liczba wykorzystanych bonów
335 bony – 100 bonów = 235 bonów –> liczba bonów do wykorzystania na inne usługi
100 godz. x 16 zł = 1600 zł –> koszt usługi
100 godz. x 15 zł (1 bon) = 1500 zł
Do dopłaty przez uczestnika: 100 zł (1600 zł – 1500 zł)
W tym przypadku Uczestnik wykorzysta 100 bonów, dopłaca do usługi 100 zł, może wykorzystać 235 bonów na inne usługi wskazane w BKO.
41. W jakiś sposób można skontaktować się z WUP Kraków?
Z WUP Kraków możesz skontaktować się:
– telefonicznie, dzwoniąc na numer: 12 619 85 36 (Punkt Obsługi Dostawców Usług „Małopolski Pociąg do kariery”), 12 42407 38 (Punkt Obsługi Klienta);
– poprzez e-mail, pisząc na adres: uslugodawcy@wupkrakow.pl (obsługa firm szkoleniowych / Dostawców usług).
42. W jaki sposób można skontaktować się z Operatorem finansowym Pluxee?
Z Pluxee, możesz kontaktować się:
w sprawach dotyczących projektu Małopolski pociąg do kariery:
– telefonicznie, pod numerem: 22 346 75 40 lub poprzez e-mail: kariera@cok.pluxee.pl,
w sprawach dotyczących projektu Nowy start w Małopolsce z EURESEM:
– telefonicznie, pod numerem: 22 346 75 41 lub poprzez e-mail: nse@cok.pluxee.pl.
43. W jaki sposób można skontaktować się z Bazą Usług Rozwojowych?
Z BUR skontaktujesz się telefonicznie, dzwoniąc pod numer infolinii Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości PARP: 801 808 108.