Najczęściej zadawane pytania
Data publikacji: 2024-04-14
Data modyfikacji: 2025-02-27
Poniżej prezentujemy najczęściej zadawane pytania (FAQ) dotyczące realizacji projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”.
Uwaga! Regulamin uczestnictwa w projekcie z dnia 11 grudnia 2024 r. wprowadza zmiany dotyczące nowych rekrutacji prowadzonych od 12.12.2024.
Najważniejsze zmiany:
– usługi rozwojowe należy zrealizować do 30 września 2025 roku! (termin ważności bonów);
– brak możliwości sfinansowania bonami studiów podyplomowych (ze względu na krótki termin ważności bonów);
– doprecyzowanie i/lub wyznaczenie maksymalnych terminów na zrealizowanie poszczególnych etapów w projekcie.
Zapisy poniżej w FAQ zostały zaktualizowane/ujednolicone, w razie wątpliwości należy kierować się zapisami regulaminu obowiązującego dla uczestnika w danej rekrutacji (PRZED lub PO 11.12.2024).
Informacje dla kandydatów
Kto może zostać uczestnikiem projektu?
Uczestnikiem projektu możesz zostać jeśli:
- jesteś pełnoletni/a (18-89 lat);
- jesteś związany/a z Małopolską (przez miejsce zamieszkania lub pracy), pełnisz służbę w jednostce terytorialnej służby wojskowej (WOT) lub ochotniczej straży pożarnej (OSP) na terenie województwa małopolskiego
- nie prowadzisz działalności gospodarczej
- posiadasz obywatelstwo polskie lub zezwolenie na pobyt lub wizę, upoważniające do pobytu i podjęcia pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
i dodatkowo spełniasz jeden z poniższych warunków:
- jesteś osobą pracującą – potwierdzisz to odpowiednim zaświadczeniem, którego wzór otrzymasz drogą mailową po pozytywnej weryfikacji twojego formularza zgłoszeniowego,
- jesteś osobą z niepełnosprawnościami – potwierdzisz to orzeczeniem lub zaświadczeniem potwierdzającym status osoby z zaburzeniami psychicznymi.
Rekrutacja prowadzona jest w ramach limitów dla różnych grup szczególnych (osoby z niepełnosprawnościami, osoby po 50 roku życia, osoby poniżej 25 roku życia, kobiety bez wykształcenia wyższego, pozostałe osoby). Terminy rekrutacji w poszczególnych grupach, publikujemy na bieżąco na stronie projektu.
Kim jest osoba pracująca?
Osobą pracującą zgodnie z Regulaminem projektu jesteś, jeśli spełniasz jeden z poniższych warunków:
- jesteś zatrudniony/a na umowę o pracę, na podstawie wyboru, mianowania, powołania lub spółdzielczej umowy o pracę – w rozumieniu Kodeksu pracy lub na umowę cywilno-prawną (np. zlecenie lub umowę o dzieło),
- jesteś rolnikiem ubezpieczonym w KRUS i poświęcasz czas na prowadzenie gospodarstwa rolnego,
- jesteś czynnym żołnierzem terytorialnej służby wojskowej lub strażakiem ochotniczej straży pożarnej (zgodnie z art.8 Ustawy o ochotniczych strażach pożarnych z dnia 17 grudnia 2021 r., Dz.U. 2024.233).
Do osób pracujących nie zalicza się osób prowadzących działalność gospodarczą.
Kiedy stajesz się uczestnikiem projektu?
Uczestnikiem projektu zostajesz, gdy:
- dostarczysz nam wszystkie wymagane dokumenty (Formularz zgłoszeniowy, Oświadczenie potwierdzającego prawdziwość danych umieszczonych w formularzu zgłoszeniowym i Zaświadczenie o zatrudnieniu/Zaświadczenie z OSP/Zaświadczenie z WOT/Zaświadczenie z KRUS albo Orzeczenie o niepełnosprawności lub Zaświadczenie potwierdzające status osoby z zaburzeniami psychicznymi) i przejdą one pozytywną weryfikację;
- rozpoczniesz Bilans Kariery Online.
Czy mogę wziąć udział w Projekcie, jeśli byłem/byłam uczestnikiem projektów: „Kierunek Kariera”, „Kierunek Kariera Zawodowa” lub „Łap Skilla”?
Tak. Możesz być uczestnikiem projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”, nawet jeśli brałeś udział w poprzednich projektach.
Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może zostać uczestnikiem projektu?
Nie. Osoby prowadzące działalność nie mogą skorzystać z projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”. Dla nich uruchomiony jest odrębny system bonowy realizowany przez operatorów: Centrum Pozyskiwania Funduszy i Przedsiębiorczości, Społeczną Szkołę Zarządzania i Handlu w Oświęcimiu , Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego SA oraz Fundację Rozwoju Regionu Rabka.
Ponadto Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie realizuje projekt Pracownicy – najlepsza inwestycja dla firmy dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy otrzymują w nim wsparcie na poprawę zarządzania pracownikami i tworzenie dla nich przyjaznych miejsc pracy.
Czy osoba przystępująca do projektu jako rolnik, może przeznaczyć bony na szkolenia podnoszące kompetencje rolnicze?
Nie. Jeśli przedstawiłeś zaświadczenie o opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne z KRUS, nie możesz skorzystać z dofinansowania do usług prowadzących do nabycia/rozwijania kompetencji wykorzystywanych na rzecz gospodarstwa rolnego.
Czy osoba z niepełnosprawnościami może być uczestnikiem projektu?
Tak. Może być uczestnikiem projektu nawet, jeśli nie jest osobą pracującą. Z dofinansowania nie będzie mogła skorzystać osoba z niepełnosprawnościami, która prowadzi działalność gospodarczą.
Czy osoba z niepełnosprawnościami musi pracować?
Może pracować, ale nie musi.
Jaki dokument musi przedłożyć osoba z niepełnosprawnością?
Osoba z niepełnosprawnością musi przedstawić kopię orzeczenia potwierdzającego stopień niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub zaświadczenie potwierdzające status osoby z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego.
Czy osoba z wyższym wykształceniem może wziąć udział w projekcie?
Tak, uczestnikiem projektu można zostać niezależnie od posiadanego wykształcenia. Rekrutacja dla osób z wyższym wykształceniem odbywać się będzie do wyczerpania limitu, który ogłaszany będzie na stronie projekt.pociagdokariery.pl, w miarę dostępnych środków.
Czy cudzoziemiec może korzystać z projektu?
Tak, ale musi posiadać zezwolenie na pobyt lub wizę, upoważniające do pobytu i podjęcia pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Kandydat musi posługiwać się językiem polskim w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację i wypełnienie ze zrozumieniem dokumentacji.
Jak zgłosić się do projektu?
Do projektu zgłosisz się wypełniając online formularz zgłoszeniowy za pośrednictwem strony internetowej projekt.pociagdokariery.pl. W czasie trwania rekrutacji wejdź w kafelek „Zgłoszenie do projektu” i wypełnij formularz. Następnie otrzymasz dostęp do Panelu Klienta, na którym znajdziesz swój formularz zgłoszeniowy, który obowiązkowo musisz podpisać podpisem elektronicznym w ciągu 14 dni od wypełnienia zgłoszenia.
Rekrutacja prowadzona jest w ramach limitów dla różnych grup szczególnych (osoby z niepełnosprawnościami, osoby po 50 roku życia, osoby poniżej 25 roku życia, kobiety bez wykształcenia wyższego, pozostałe osoby). Terminy rekrutacji w poszczególnych grupach, publikujemy na bieżąco na stronie projektu.
Przed przystąpieniem do projektu zapoznaj się z treścią Regulaminu.
Co musisz zrobić na początku?
- Na stronie projekt.pociagdokariery.pl wejdź w kafelek ZGŁOSZENIE DO PROJEKTU. Rejestracja odbywa się dwuetapowo: po przejściu ankiety kwalifikacyjnej na podany adres e-mail otrzymasz wiadomość do zweryfikowania poprawności maila z linkiem do uzupełnienia drugiej części zgłoszenia. Wpisz wszystkie swoje dane uważnie (używając polskich znaków). Imię i nazwisko muszą być zgodne z danymi zamieszczonymi w systemie podpisu elektronicznego, dane teleadresowe muszą być aktualne.
- Po zakończeniu wypełniania formularza zgłoszeniowego, na swój adres mailowy otrzymasz wiadomość z linkiem do ustawienia hasła w Panelu Klienta. Znajdziesz tam uzupełniony przez Ciebie formularz zgłoszeniowy. Sprawdź go i podpisz podpisem elektronicznym. Możesz to zrobić podpisem zaufanym (przy pomocy profilu zaufanego), podpisem osobistym (przy pomocy e-dowodu), lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym). Jest to jedyny sposób, w jaki możesz podpisać dokument.
- Po weryfikacji Formularza zgłoszeniowego i otrzymaniu informacji z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, dostarcz wypełnione niezbędne dokumenty:
- Jeśli jesteś osobą pracującą: Oświadczenie potwierdzające prawdziwość danych umieszczonych w formularzu zgłoszeniowym i Zaświadczenie o zatrudnieniu/Zaświadczenie z OSP/Zaświadczenie z WOT/Zaświadczenie o opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne z KRUS
(wzory tych dokumentów zostaną przesłane Ci na adres mailowy po pozytywnej weryfikacji Formularza zgłoszeniowego).
- Jeśli jesteś osobą z niepełnosprawnościami: Oświadczenie potwierdzające prawdziwość danych umieszczonych w formularzu zgłoszeniowym i kopię Orzeczenia o niepełnosprawności/ Zaświadczenie potwierdzające status osoby z zaburzeniami psychicznymi.
- Jeśli jesteś osobą pracującą: Oświadczenie potwierdzające prawdziwość danych umieszczonych w formularzu zgłoszeniowym i Zaświadczenie o zatrudnieniu/Zaświadczenie z OSP/Zaświadczenie z WOT/Zaświadczenie o opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne z KRUS
Pamiętaj, aby zrobić to w terminie 30 dni od otrzymania oświadczenia (liczy się data wpływu do WUP Kraków). W przypadku zastrzeżeń zgłoszonych przez pracownika Projektu, masz czas do 60 dni od otrzymania oświadczenia na dostarczenie poprawnie wypełnionych dokumentów.
Niedostarczenie ich w tym terminie skutkować będzie usunięciem Twoich danych z systemu informatycznego.
Po pozytywnej weryfikacji powyższych dokumentów, otrzymasz mailowo powiadomienie o możliwości rozpoczęcia Bilansu Kariery Online wraz z linkiem do strony.
Sprawdź instrukcję dla uczestnika, zawierającą szczegółowy opis wszystkich etapów.
Podpis elektroniczny, Panel Klienta
Co to jest podpis elektroniczny?
Podpis elektroniczny to forma zatwierdzania dokumentów drogą elektroniczną, akceptowaną przez instytucje publicznie na terenie RP zgodnie z przepisami prawa polskiego.
Do podpisania dokumentów możesz użyć: podpisu zaufanego (przy pomocy profilu zaufanego), podpisu osobistego (przy pomocy e-dowodu) lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Jak podpisać dokument Profilem zaufanym?
Najbardziej popularną i bezpłatną formą podpisu elektronicznego jest podpis zaufany, klikając w link: Podpisz dokument elektronicznie – wykorzystaj podpis zaufany – Portal GOV.pl (www.gov.pl), znajdziesz instrukcję jak podpisać dokument właśnie tym sposobem. Pamiętaj, że znak graficzny (ikona) podpisu musi być widoczna na dokumencie.
Jak założyć Profil zaufany?
Profil zaufany można założyć na 3 sposoby, wykorzystując do tego: bankowość elektroniczną, e-dowód, formularz online.
Instrukcję znaleźć można pod linkiem: Profil zaufany – Portal GOV.pl (www.gov.pl)
Co to jest Panel Klienta?
Panel Klienta to miejsce, w którym podpiszesz wypełniony przez Ciebie formularz zgłoszeniowy do projektu, a po jego weryfikacji, przez pracownika WUP Kraków, pobierzesz wzory zaświadczeń/oświadczeń wymaganych do ukończenia zgłoszenia do projektu. Następnie zrealizujesz tam Bilans Kariery Online, czyli: dokonasz autoanalizy, samooceny, określisz swój cel rozwojowy, a w późniejszym terminie zamówisz bony i podpiszesz umowę.
Link do Panelu Klienta, otrzymasz mailem po zakończeniu wypełniania formularza zgłoszeniowego do projektu.
Jak założyć Panel Klienta?
Panelu Klienta nie zakładasz sam. Link do Panelu Klienta, otrzymasz mailem po zakończeniu wypełniania formularza zgłoszeniowego. Będzie to równocześnie potwierdzenie Twojego zgłoszenia do projektu “Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”.
Jak skontaktować się z doradcą?
Z doradcą możesz skontaktować się za pośrednictwem formularza kontaktowego. Znajduje się on w prawym górnym rogu Panelu Klienta. Po kliknięciu w ikonę chmurki wybierzesz temat, w którym chciałbyś uzyskać pomoc lub umówisz się na konsultacje z Doradcą.
Bilans Kariery Online oraz usługi doradcze
Co to jest Bilans Kariery Online?
Jest to usługa doradztwa zawodowego. Celem Bilansu Kariery Online jest wsparcie Uczestnika w wyborze odpowiednich Usług rozwojowych w Bazie Usług Rozwojowych. To pierwszy i obowiązkowy dla wszystkich Uczestników etap, realizowany wyłącznie online. Do BKO dostęp otrzymujesz mailowo, po poprawnym zakończeniu procesu rekrutacji. Bilans Kariery Online zrealizujesz w specjalnie dla Ciebie utworzonym Panelu Klienta, gdzie w późniejszym terminie określisz swój cel rozwojowy i znajdziesz umowę o dofinansowanie.
Czy muszę wziąć udział w Bilansie Kariery Online?
Tak. To pierwszy i obowiązkowy dla wszystkich Uczestników etap uczestnictwa w projekcie „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”. Jest to usługa doradztwa zawodowego, realizowana wyłącznie online.
Gdzie znajdę Bilans Kariery Online?
Bilans Kariery Online zrealizujesz logując się w Panelu Klienta, a dostęp do niego otrzymasz dopiero po poprawnym zakończeniu procesu rekrutacji, czyli po poprawnym zweryfikowaniu Twoich dokumentów.
Jaki jest cel Bilansu Kariery Online?
Celem Bilansu Kariery Online jest wsparcie Uczestnika w wyborze odpowiednich Usług rozwojowych w Bazie Usług Rozwojowych.
Z ilu etapów składa się Bilans Kariery Online?
Bilans Kariery Online składa się z 2 etapów:
W pierwszym, dokonasz autoanalizy i uzupełnisz swoją historię edukacyjno-zawodową, w drugim etapie dokonasz samooceny wybranych umiejętności ogólnych oraz zawodowych, a w trakcie będziesz mieć możliwość poznania trendów na rynku pracy, kompetencji przyszłości, kompetencji cyfrowych i zielonych kompetencji.
W tym miejscu dokonasz wyboru Twojej dalszej ścieżki w projekcie.
Możesz wtedy zdecydować, czy:
- skorzystasz z bonów szkoleniowych na usługi: szkoleniowe, egzaminy, studia podyplomowe, walidację i certyfikację oraz coaching i mentoring;
- skorzystasz z jednej ze specjalistycznych usług doradczych (Pogłębiony bilans kompetencji; Assesment Center/Development Center (AC/DC); Doradztwo zawodowe z elementami coachingu; Warsztaty kompetencji miękkich);
- skorzystasz z obu możliwości.
Sprawdź instrukcję dla uczestnika, zawierającą szczegółowy opis wszystkich etapów.
Czy podczas realizowania Bilansu Kariery Online mogę skorzystać z pomocy doradcy?
Tak. Możesz skorzystać z pomocy doradcy za pośrednictwem formularza kontaktowego, który znajduje się w Panelu Klienta. Po kliknięciu w ikonę chmurki wybierzesz temat, w którym chciałbyś uzyskać pomoc lub umówisz się na konsultacje z Doradcą.
Zamawianie bonów
Co to są bony szkoleniowe?
Jest to forma w jakiej przyznawane jest dofinansowanie. Można z ich pomocą opłacać wybrane usługi rozwojowe. Każdy bon ma wartość 15 zł.
Co, jeśli zdecyduję się na skorzystanie z bonów szkoleniowych?
Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z bonów szkoleniowych, zaznaczysz to w drugiej części Bilansu Kariery Online, a po jego zakończeniu uzyskasz prawo do otrzymania 335 bonów szkoleniowych na Usługi rozwojowe realizowane w ramach Projektu, pod warunkiem dostępności środków finansowych w Projekcie. Następnie w Panelu Klienta określisz Twój cel rozwojowy, wybierzesz obszary i rodzaj Usług rozwojowych, w których zamierzasz wziąć udział i składasz zamówienie na bony.
Dobrze przemyśl ostateczny wybór, ponieważ po jego zaakceptowaniu nie będziesz mógł go zmienić. Możesz wymienić kilka szkoleń/kursów, a później zrealizować tyle usług, na ile wystarczy dofinansowania.
Do kiedy mogę zamawiać bony?
Zamówienie możesz złożyć dopiero po ukończeniu usługi Bilans Kariery Online (BKO).
Dla rekrutacji zakończonych do 10 grudnia 2024 zamówienie bonów jest zaplanowane maksymalnie do 15.07.2026 r.
Dla rekrutacji prowadzonych od 12 grudnia 2024 zamówienie bonów jest zaplanowane maksymalnie do 31.07.2025 r.
Uwaga! W obu przypadkach zamówienie bonów jest możliwe tylko pod warunkiem dostępnych środków w projekcie.
Ile bonów jest do zamówienia i jak rozliczana jest godzina szkoleniowa?
Zamówienie obejmuje maksymalną ilość, czyli 335 bonów szkoleniowych, pod warunkiem dostępności środków finansowych w Projekcie.
Każdy bon ma wartość 15 zł.
Przed zapisaniem się na usługę, zapoznaj się z ofertą w Bazie Usług Rozwojowych i zwróć uwagę na cenę za godzinę szkolenia i liczbę godzin usługi.
Na tej podstawie będziesz mógł/mogła oszacować, ile bonów zostanie wykorzystanych z dostępnych 335 sztuk.
Jedna godzina szkoleniowa jest rozliczana:
- do 90 zł (6 bonów) na osobę za godzinę szkoleniową szkolenia grupowego (jednakowa dla wszystkich kategorii szkoleń);
- do 120 zł (8 bonów) na osobę za godzinę szkoleniową szkolenia indywidualnego;
- do 180 zł (12 bonów) za godzinę szkoleniową Usługi z podkategorii w Bazie „coaching” i „mentoring”;
- do 1 500 zł (100 bonów) za usługi z kategorii „egzamin”; limit nie obowiązuje w odniesieniu do egzaminów, które prowadzą do nabycia kwalifikacji, zarejestrowanych w ZRK i posiadających nadany kod kwalifikacji.
Czy mogę zamówić część bonów?
Nie. Zamówienie zawsze obejmuje maksymalną liczbę bonów – 335 sztuk.
Czy szkolenie mogę opłacić w całości bonami?
To zależy od tego ile kosztuje usługa szkoleniowa. Do projektu Małopolski pociąg do kariery – sezon 1 wpłacasz wkład własny w wysokości 10% zamówionych bonów. Maksymalnie dofinansowanie razem z wkładem własnym wynosi 5025,00 zł.
Ile szkoleń mogę zrobić?
Nie ma określonej liczby szkoleń, możesz zrealizować tyle usług, na ile wystarczy dofinansowania, byle mieściły się w kategorii i podkategorii uwzględnionej w umowie.
Czy muszę zrobić wszystkie zadeklarowane szkolenia?
Nie. W Bilansie Kariery Online jest zawarty wachlarz możliwości rozwoju, to od Ciebie zależy, czy skorzystasz z dofinansowania na np. jedno czy więcej szkoleń.
Co się stanie gdy nie zrealizuję żadnego szkolenia?
Jeśli nie dokonasz zapisu na usługę w Bazie z właściwym ID wsparcia do 120 dni /60 dni (w zależności od wersji regulaminu) od daty zawarcia umowy o dofinansowanie i w tym czasie Dostawca usługi nie dokona rezerwacji bonów z przyznanej Ci puli w systemie Operatora finansowego, umowa wygaśnie.
Czy wkład własny podlega zwrotowi?
Tak. Jeśli wykupiłeś bony, a nie wykorzystałeś ich na realizację usług w terminie określonym w umowie, to Operator finansowy dokona rozliczenia wkładu własnego. Nastąpi to po upływie terminu ważności bonów, lub po złożeniu przez Ciebie wniosku o zwrot wkładu własnego. W tym celu należy kontaktować się z Operatorem finansowym telefoniczne lub drogą mailową.
tel. 22 346 75 40
e-mail: kariera@cok.pluxee.pl
Co z niewykorzystanymi bonami?
Niewykorzystane bony podlegają rozliczeniu na wniosek Uczestnika lub po upływie ich ważności, który określa umowa o dofinansowanie usług, wówczas wkład własny za niewykorzystane bony szkoleniowe wróci na konto bankowe Z którego został opłacony wkład własny lub inne konto, wskazane przez Uczestnika.
Czy mogę zamówić bony drugi raz?
Możesz zamówić drugi raz wtedy, gdy pierwsza umowa przestała obowiązywać (wygaśnie, zostanie rozwiązana, unieważniona, nie dojdzie do jej zawarcia) lub bony utracą ważność. Zamówienie złożysz na taką ilość bonów, jaka jeszcze nie została przez Ciebie wykorzystana w ramach pierwszej zawartej umowy, do łącznego limitu 335 bonów.
Złożenie drugiego zamówienia będzie możliwe w 2025 r. Stosowna informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej Projektu.
Jaki jest termin ważności bonów?
Termin ważności bonów określa regulamin uczestnictwa w projekcie. W rekrutacjach zakończonych do 10 grudnia 2024 – bony szkoleniowe zachowują ważność maksymalnie do 31.08.2026 r.
W rekrutacjach prowadzonych od 12 grudnia 2024 obowiązuje nowy regulamin z dnia 11 grudnia 2024 r. zgodnie z którym bony szkoleniowe zachowują ważność maksymalnie do 30.09.2025 r.
Termin ważności bonów określa do kiedy najpóźniej muszą zostać zrealizowane usługi rozwojowe przez Uczestnika (przy zachowaniu pozostałych wymagań określonych w regulaminie i umowie).
Maksymalny termin ważności bonów jest podany także w umowie o dofinansowanie usług zawieranej pomiędzy Uczestnikiem, a Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie.
Umowa o dofinansowanie
Gdzie znajdę umowę?
Umowa będzie udostępniona w Panelu Klienta, po naciśnięciu kafelka „Umowa o dofinansowanie”. Umowę musisz podpisać podpisem elektronicznym w terminie 14 dni od daty pojawienia się umowy na koncie Uczestnika (otrzymasz maila z powiadomieniem). Wzór umowy dostępny jest na stronie projektu, w zakładce Dokumenty do pobrania dla Uczestnika projektu.
Jakie informacje znajdę w umowie?
Umowa określa m.in. rodzaj wsparcia, liczbę bonów, którą Uczestnik otrzymuje, czas, w którym należy je zrealizować, kwotę wkładu własnego, jaką należy wpłacić oraz kategorie i podkategorie z Bazy Usług Rozwojowych, w ramach których może realizować wybrane usługi.
Jak podpisać umowę?
Umowa zostanie przygotowana po złożeniu przez Ciebie zamówienia na bony. Będzie dostępna na Twoim koncie. Przeczytaj ją dokładnie i podpisz profilem zaufanym, elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym. Po podpisaniu umowy przez dyrektora WUP Kraków przekażemy Ci informację o dacie zawarcia umowy. Masz 14 dni od daty zawarcia umowy na wpłacenie wkładu własnego na numer konta podany w umowie; jeżeli do tego czasu wpłata w pełnej kwocie nie zostanie zaksięgowana u operatora finansowego, umowa wygasa; jeśli wpłacisz w terminie, to po zaksięgowaniu wpłaty otrzymasz mailowo informację o przyznanych bonach.
Przeczytaj instrukcję dla Uczestnika, zawierającą szczegółowy opis wszystkich etapów.
Do kiedy muszę podpisać umowę?
Umowę musisz podpisać podpisem elektronicznym w terminie 14 dni od daty pojawienia się umowy na koncie Uczestnika. Do podpisania dokumentu możesz użyć: podpisu zaufanego (przy pomocy profilu zaufanego), podpisu osobistego (przy pomocy e-dowodu) lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Kiedy umowa uznana jest za zawartą?
Umowa uznana zostaje za zawartą po jej obustronnym elektronicznym podpisaniu przez Uczestnika i Dyrektora WUP Kraków.
Najpierw Uczestnik podpisuje umowę elektronicznie, następnie zostaje ona przesłana do podpisu do Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie. O złożeniu podpisu przez Dyrektora WUP Kraków, uczestnik zostaje powiadomiony drogą mailową. Jest to data zawarcia umowy, od której liczone jest 14 dni na dokonanie wpłaty wkładu własnego.
Jaka jest data zawarcia umowy?
Datą zawarcia umowy o dofinansowanie usług jest złożenie podpisu przez Dyrektora WUP Kraków. O tym fakcie, zostaniesz poinformowany mailowo.
Ile wynosi wkład własny?
Wkład własny wynosi 502,50 zł, to 10% wartości dofinansowania, pozostałe 90% to dotacja bezzwrotna (4 522,50 zł), finansowana ze środków publicznych.
Do kiedy wpłacić wkład własny?
Po zawarciu umowy masz 14 dni na dokonanie wpłaty wkładu własnego do Operatora finansowego, na wskazane w umowie konto. Za datę dokonania wpłaty przyjmuje się datę uznania rachunku Operatora finansowego. Niedokonanie wpłaty wkładu własnego we właściwej kwocie i w wyznaczonym terminie, powoduje wygaśnięcie umowy.
Gdzie znaleźć numer konta do wpłaty wkładu własnego?
Numer konta wskazany jest w umowie o dofinansowanie.
Jaki tytuł wpłaty wpisać na przelewie?
W tytule wpłaty obowiązkowo należy podać numer umowy.
Gdzie wpłacić pieniądze?
Przelew wkładu własnego należy wykonać na konto Operatora Finansowego, (tel. 22 346 75 40, e-mail: kariera@cok.pluxee.pl), który wskazany został w umowie o dofinansowanie.
Wybór usługi i zapis
Gdzie znajdę listę usług rozwojowych z jakich mogę skorzystać?
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie nie organizuje szkoleń w projekcie, a jedynie zapewnia dofinansowanie w postaci bonów do usług rozwojowych, które Uczestnicy wykorzystują zgodnie ze swoimi potrzebami, samodzielnie dokonując wyboru spośród ofert instytucji szkoleniowych (dostawców usług), które podpisały Regulamin współpracy i rozliczania usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” (lista dostawców usług, którzy podpisali regulamin, jest dostępna w zakładce „Dla Uczestnika projektu”). Oferty szkoleń/egzaminów są zamieszczane w ogólnopolskiej Bazie Usług Rozwojowych (BUR) prowadzonej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), stąd konieczność posiadania w niej konta, za pomocą którego należy zapisać się na usługę. Szkolenia/egzaminy do opłacenia naszymi bonami można wybierać tylko spośród oferty dostępnej w tej bazie. Zawiera ona m.in. opis usługi, harmonogram zajęć, stawkę godzinową oraz całkowity koszt usługi.
Kiedy zarejestrować się w Bazie Usług Rozwojowych?
Uczestnik ma obowiązek zarejestrować się w Bazie Usług Rozwojowych przed zawarciem umowy z WUP Kraków.
Jak zarejestrować się w BUR?
BUR to skrót od Bazy Usług Rozwojowych. To właśnie tam będziesz dla siebie szukać szkoleń i zapisywać się na usługi szkoleniowe.
Baza Usług Rozwojowych to ogólnopolski serwis gromadzący oferty rozwojowe (szkoleniowe), zarządzany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (dalej PARP)
- Regulamin Bazy Usług Rozwojowych (plik PDF, link prowadzi do serwisu zewnętrznego)
- Infolinia PARP – Centrum Rozwoju MŚP
Wejdź na stronę internetową Rejestracja w Bazie Usług Rozwojowych PARP, wypełnij formularz rejestracji użytkownika i postępuj zgodnie z instrukcjami. Na końcu musisz aktywować konto klikając w link aktywacyjny w otrzymanym mailu, aby zakończy proces rejestracji konta w BUR.
Pamiętaj, iż jako Uczestnik projektu możesz korzystać jedynie z ofert firm, które zostały zamieszczone w BUR, a usługodawcy zaakceptowali Regulamin dla Instytucji szkoleniowych WUP Kraków (informację o tym firmy zamieszczają w opisie usługi). Na usługę z dofinansowaniem możesz się zapisać dopiero po otrzymaniu bonów szkoleniowych.
Kiedy mogę zapisać się na usługę?
Na usługę możesz zapisać się po skutecznie zawartej umowie (umowa uznana zostaje za zawartą, po jej obustronnym podpisaniu czyli po podpisaniu przez Uczestnika i Dyrektora WUP Kraków) oraz po wpłaceniu wkładu własnego przez Uczestnika i jego zaksięgowaniu. Otrzymasz wtedy wiadomość e-mail od Operatora finansowego z informacją, że Twój wkład własny został zaksięgowany i bony szkoleniowe zostały przyznane.
W jakim terminie muszę zapisać się na usługę?
Na usługę musisz zapisać się w BUR z właściwym ID wsparcia:
- najpóźniej dzień przed jej rozpoczęciem, chyba że data zakończenia rekrutacji jest wcześniejsza,
- do 120 dni / 60 dni (w zależności od wersji regulaminu) od daty zawarcia umowy o dofinansowanie,
(co oznacza, że w tym czasie Dostawca usług (Usługodawca, Instytucja szkoleniowa) ma obowiązek dokonać rezerwacji bonów z puli przyznanej Uczestnikowi w systemie Operatora finansowego. Brak rezerwacji bonów w wymaganym terminie spowoduje wygaśnięcie umowy).
Co to jest ID wsparcia?
ID wsparcia to numer wskazujący, że Uczestnikowi projektu zostało przyznane dofinansowanie w ramach projektu. ID wsparcia jest niezbędne do zapisania się na usługę szkoleniową z dofinansowaniem. Końcówka numeru ID to równocześnie numer umowy o dofinansowanie.
Jak zapisać się na usługę?
Na szkolenie zapisujesz się przez stronę internetową Bazy Usług Rozwojowych. Po zalogowaniu w Bazie Usług Rozwojowych PARP, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
- wybierz interesującą Cię usługę (zgodną z Twoim Bilansem Kariery Online),
- sprawdź, czy Usługodawca współpracuje z WUP Kraków, czyli ma podpisany Regulamin współpracy i rozliczania usług w ramach projektu „Małopolski Pociąg do kariery – sezon 1” (informację tę znajdziesz między innymi w Informacjach dodatkowych karty usługi lub sprawdzając listę współpracujących z nami firm, która jest zamieszczona na stronie projektu),
- kliknij „zapisz się”,
- w formularzu zapisu na usługę obowiązkowo kliknij pole „dodaj dofinansowanie” i wybierz swoje ID w projekcie „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”. Końcówka numeru ID to równocześnie numer umowy o dofinansowanie.
Pamiętaj, masz 120 dni /60 dni (w zależności od wersji regulaminu) od momentu zawarcia umowy na zapisanie się na wybraną usługę w BUR. Oznacza to również, że w tym czasie Usługodawca-Instytucja szkoleniowa – ma obowiązek dokonać rezerwacji bonów z puli przyznanej Uczestnikowi w systemie Operatora finansowego. Brak rezerwacji bonów w wymaganym terminie spowoduje wygaśnięcie umowy.
Co to jest Kod Weryfikacyjny?
To indywidualny kod udostępniony Uczestnikowi przez Operatora finansowego, umożliwiający mu zalogowanie się do serwisu elektronicznych bonów szkoleniowych w celu sprawdzenia liczby przyznanych, zarezerwowanych i wykorzystanych bonów oraz dokonania przez Dostawcę usług rezerwacji ilości bonów, niezbędnych do pokrycia kosztów usługi w ramach przyznanej dotacji.
Czy mogę uczestniczyć w zajęciach zdalnych?
Możesz uczestniczyć w szkoleniach, które są realizowane w formie: stacjonarnej, zdalnej w czasie rzeczywistym lub mieszanej (stacjonarnej połączonej z usługą zdalną w czasie rzeczywistym). Pamiętaj, że zajęcia prowadzone w formie e-learningu, w naszym projekcie nie są możliwe do rozliczenia bonami.
W jakich usługach mogę wziąć udział?
Wybierając i zapisując się na konkretne szkolenie pamiętaj, że możesz brać udział jedynie w usługach mieszczących się w kategoriach i podkategoriach, które zostały uwzględnione w Twojej umowie o dofinansowanie usług.
Pamiętaj, iż na szkolenie należy zapisać się z ID wsparcia, a przy wybranej usłudze w polu Informacje dodatkowe zamieszczona jest informacja, iż Usługodawca zaakceptował Regulamin dla Instytucji szkoleniowych.
Czy mogę zmienić kierunki szkoleń wymienione w umowie?
Nie. Zmiana szkoleń nie jest możliwa. Prosimy o przemyślane deklaracje dotyczące szkoleń. Podczas zamawiania bonów możesz wymienić kilka usług, a zdecydować się na konkretne szkolenie po otrzymaniu bonów.
Czy podpisać odrębną umowę z firmą szkoleniową?
Możesz to zrobić, ale nie musisz. My rekomendujemy jednak podpisanie umowy. Najlepiej, aby zawierała ona prawa i obowiązki obu stron umowy, szczególnie te, które dotyczą niewywiązania się z umowy przez którąś ze stron.
Czy trzeba dopłacać w firmie do szkolenia?
Jeżeli cena godziny usługi lub całkowity koszt usługi egzaminacyjnej przekracza wartość, którą można uregulować przy pomocy bonów, dopłacasz tę część należności Dostawcy usług bezpośrednio w formie zaliczki. Jest to warunek rozliczenia usługi w systemie bonowym.
Co w przypadku, gdy cena godziny szkolenia jest droższa?
Jeżeli cena godziny Usługi przekracza wartość, którą można uregulować przy pomocy bonów, Uczestnik dopłaca tę część należności Dostawcy Usługi bezpośrednio przed rozpoczęciem Usługi w formie zaliczki.
Co zrobić, jeśli nie mogę znaleźć dla siebie usługi w BUR?
Jeśli nie możesz znaleźć usługi, którą jesteś zainteresowany, możesz w BUR napisać wiadomość z informacją jakie usługi szukasz. Jest to tzw. zapotrzebowanie na usługę, lub inaczej „giełda usług”. Wszyscy dostawcy usług zarejestrowani w BUR widzą przesłane zapytania.
Aby zgłosić zapotrzebowanie na usługę musisz być zalogowany w BUR. Przejdź do swojego profilu Użytkownika klikając „Mój profil”, następnie kliknij na zakładkę „Zapotrzebowanie na usługę” (po lewej stronie strony), następnie po prawej stronie kliknij na czerwony prostokąt „Zgłoś zapotrzebowanie” i wypełnij znajdujący się tam formularz.
Udział w usłudze i jej rozliczenie
Czy muszę być obecny na wszystkich zajęciach?
Rekomendujemy, aby uczestniczyć we wszystkich zajęciach. Jednak, zgodnie z Regulaminem, musisz być obecny na minimum 80% godzin zajęć. Jeśli twoja nieobecność (bez względu na powód i przyczynę) przekroczy 20% godzin zajęć, uniemożliwi to rozliczenie bonami całej usługi.
Co zrobić, jeśli usługa kończy się egzaminem zewnętrznym?
Jeżeli usługa kończy się egzaminem zewnętrznym, umów się na pierwszy dostępny termin w Instytucji egzaminującej i niezwłocznie dostarcz do firmy szkoleniowej uzyskany certyfikat (lub zaświadczenie o przystąpieniu do egzaminu). Niedostarczenie certyfikatu/zaświadczenia w przypadku obowiązkowego egzaminu zewnętrznego spowoduje, że usługa nie zostanie rozliczona bonami.
Czy muszę podejść do egzaminu po usłudze?
Jeśli wybrałeś Usługę, która przygotowuje do uzyskania uprawnień lub kwalifikacji wymaganych przepisami prawa, to jesteś zobowiązany do podejścia do egzaminu. Jeżeli tego nie zrobisz, Usługa nie zostanie rozliczona bonami, a koszty usługi szkoleniowej pokryjesz w całości.
Co się stanie po przerwaniu szkolenia?
Jeśli Uczestnik przerwie szkolenie, usługa nie zostanie sfinansowana z bonów szkoleniowych. Koszty za już zrealizowane godziny szkolenia poniesie Uczestnik, kwestię tę muszą wyjaśnić strony szkolenia, tj. Uczestnik i Instytucja szkoleniowa.
Kiedy bony zostaną rozliczone?
Bony zostaną rozliczone po zakończonej Usłudze. To wtedy Dostawca usług przesyła Operatorowi finansowemu dokumenty do rozliczenia Usługi wraz z fakturą, której egzemplarz otrzymujesz także Ty.
Bony zostaną rozliczone, jeżeli:
- Dostawca usług, którego Usługę wybrałeś, podpisał z WUP Kraków Regulamin współpracy i rozliczania usług w ramach projektu „Małopolski Pociąg do kariery – sezon 1”;
- zgłosiłeś się na Usługę za pośrednictwem Bazy, podając właściwe ID wsparcia;
- bony zostały zarezerwowane przez Dostawcę usług;
- wybrałeś rodzaj Usługi, który jest zgodny z kategoriami i podkategoriami uwzględnionymi w umowie o dofinansowanie;
- uczestniczyłeś w Usłudze zgodnie z założeniami (między innymi: obecność na minimum 80% godzin zajęć);
- otrzymałeś zaświadczenie i/lub certyfikat;
- dokonałeś w wymaganym terminie oceny Usługi w Bazie.
Ile mam czasu na ocenę usługi?
Po zakończeniu usługi masz 7 dni na dokonanie oceny usługi w BUR, jest to warunek konieczny do rozliczenia usługi bonami.
Co to jest Kod PIN?
To jednorazowy kod, który służy do potwierdzenia zrealizowania przez Ciebie Usługi. Dostępny jest na Twoim koncie w panelu Operatora finansowego. Możesz go wygenerować samodzielnie, klikając w przycisk „PIN”. Pamiętaj, że podajesz go Instytucji szkoleniowej (Dostawcy usług) w ostatnim dniu trwania tej Usługi.
Jakie dokumenty muszę dostarczyć po zakończeniu usługi?
Po zakończeniu udziału w usłudze masz obowiązek dostarczenia do WUP Kraków osobiście, pocztą tradycyjną (Plac Na Stawach 1, 30-107 Kraków) lub elektroniczną (kancelaria@wup-krakow.pl) kserokopii lub skanów dokumentów potwierdzających nabycie kwalifikacji z zasłoniętym wizerunkiem (np. certyfikaty, dokumenty potwierdzające nadanie uprawnień do wykonywania zawodu na danym stanowisku, prawa jazdy), które zostały nabyte dzięki udziałowi w projekcie.
Dokumenty dostarcz niezwłocznie po ich otrzymaniu.
Co się dzieje z niewykorzystanymi bonami?
Bony wykupione, a niewykorzystane na realizację Usług rozwojowych w terminie określonym w umowie o dofinansowanie usług podlegają rozliczeniu przez Operatora finansowego. Środki finansowe zostają zwrócone na rachunek bankowy z którego został wpłacony wkład własny lub na inny rachunek wskazany przez Uczestnika.